tisdag 25 augusti 2015

Tur man har nära när en olycka sker!

Är så tacksam för närheten jag har mellan jobb, hem och skola, speciellt en sån här dag då man snabbt måste vara på plats. 
Det hände en olycka på skolan, Elsa råkade springa in i en stol med armen och infarten till insulinpodden åkte ut. Då gäller det att vara snabbt på plats och byta den för att undvika snabbt höga blodsockervärden. 
På bilden ser ni hur infarten sticker ut. Elsa bytte podden snabbt utan bedövning för att hon ville hinna tillbaka till skolan. Slutet gott allting gott!

2 kommentarer:

  1. Läser och läser här på er blogg. Försöker ta in och lära mig så mycket som möjligt och förstå hur allt hänger ihop. Är lärare i en 4:a och har det yttersta ansvaret för en flicka med svår diabetes. Hon har också pump och behöver mätas flera ggr per dag. Har inte vant mig än, så oroar mig ständigt, samtidigt som jag måste ta hand om resten av klassen. Har er flicka någon resurs i skolan, som hjälper henne, eller är det klassföreståndaren i hennes fall också, som tar hand om henne?

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du hittat min blogg och att du verkar vara en engagerad lärare. Elsa har sin klassföreståndare och ibland fritidspersonal som är med henne i skolan. På dom här tre åren har det aldrig varit några problem. Jag tror att bra kommunikation mellan förälder och lärare gör att alla blir trygga, och att man har en rektor som är förstående som låter i mitt fall få engagera personalen på skolan. Hoppas du slipper oroa dig och att ni får någon extra resurs när din tid inte räcker till. Lycka till! Hls. Sandra

    SvaraRadera