söndag 5 januari 2014

Nytt År=Ny förändring!

Julledigheten har varit oerhört skön, man har så mycket mer tid för varandra och att ta hand om diabetesen som tyvärr aldrig kan ta julledigt! Måste säga att det är tur att man har en sån sammansvetsad familj där vi alltid hjälper varandra med vardagssysslorna och där både min man och jag är lika engagerade i Elsas diabetes. Har förstått att alla inte har det så (när man läser på  diabetes FB-grupperna) och jag kan förstå att diabetesen tar knäcken på många ensamstående föräldrar där ute. Jag och min man kör alltid eller åtminstone så gott det går, varannan gång när det gäller byte av Elsas nål. Vi hjälps åt att kolla Elsas blodsocker så där ca. 10-12 gånger per dygn. Ställer klockan på natten varannan gång, hjälper varandra att räkna kolhydrater till maten som lagas tillsammans eller av någon av oss. Till vardags är det oftast min man som lagar maten eftersom han jobbar mellan 07:00-16:00 då jag (åtminstone 3 ggr/veckan) jobbar mellan 09:00-18:00. Jag har förstått att jag har det bra och utan detta "teamwork" hade man nog varit slut som människa. Vi kompletterar varandra väldigt bra och jag är så glad att jag har en sån fin och hjälpsam man!
Sen måste jag även berätta hur tacksam jag är för Elsas bästa vän i skolan. De har följts åt sen dagis och är väldigt gulliga mot varandra, och det bästa av allt är att hon kan vara hemma hos henne och leka då föräldrarna varit väldigt nyfikna av att lära sig om Elsas diabetes. Det känns tryggt att lämna henne där och det är så värdefullt för oss att Elsa kan leka borta och inte bara hemma hos oss. 
Känns som 2014 kommer bli ett bra år! Vi har två stora saker att se fram emot!
Det första är den nya OmniPod pumpen till Elsa och det andra är en alldeles egen hund!!
En labradoodle som kommer tränas upp till en diabeteshund.
Mer om det i ett senare blogginlägg. 



   God fortsättning på 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar