söndag 27 januari 2013

En helt vanlig ovanlig familj!



Måste verkligen rekommendera den här kortfilmen om diabetes typ 1.
Det kommer komma totalt 12 kortare filmer 
under hela 2013 om familjen Nyman.

Den är så klockren våran familj! 
Barnen, två stycken tjejer i samma ålder som oss.
Och där båda våra små har drabbats av diabetes typ 1.
Skulle vara underbart att träffa en sådan familj som Nyman där våran situation är precis densamma.

Malin Nyman på filmen har även skrivit en bok som jag även kan rekommendera. 
Delar av min familj och en kär vän har läst den och även dem blev väldigt berörda.
Den heter "Låt det gå ett år" och går att beställa gratis på www.diabetes.se 






3 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill rekommendera en annan, riktigt gripande, bok också skriven av en mamma till ett barn som fick diabetes: "Älskade vampyr" av Ami Skånberg Dahlstedt.

    Hälsningar
    Tanja, mamma till en 12-åring med typ 1 diabetes

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Först och främst vilken kanon blogg ni har! Jätte fin!
    Sedan vad kul att ni gillar filmerna och boken! Är ni i Lund vid något tillfälle så hoppas jag verkligen ni söker upp oss!
    Hälsningar Malin Nyman

    SvaraRadera
  3. Jag vill tacka den här underbar familj som beskriver hur man kan resa med diabetes. Min dotter fick diagnos diabetes typ 1 för en månad sen.Det är väldigt jobbigt nu i början.
    Som det ser ut nu jag kommer inte våga åka nånstans på ett bra tag.

    SvaraRadera