söndag 2 december 2012

Att vara förälder till ett barn med diabetes typ 1

Har varit iväg på tre möten till, där jag har berättat hur vår vardag med diabetes ser ut. Först var jag till Lions Christina (damklubben i Lindesberg) och sen var jag på Stadshotellet i Lindesberg och pratade för Inner Wheel (Rotarys damer) och till sist men inte minst så var jag på Lions zonmöte i Nora.
Jag fick mycket respons nu med och många är förvånande hur mycket jobb det verkligen är med diabetes. Många blir rörda och tycker det är viktigt att jag berättar hur det är att leva med diabetes typ 1!


Här kommer ett reportage från Nyhetsmorgon som också berörde mig

Varje%20dag%20insjuknar%20tv%C3%A5%20barn%20i%20Sverige%20i%20diabetes

1 kommentar:

  1. Hej,det skulle vara så spännande att del av en sån berättelse, dvs hur vardagen ser ut med en diabetiker i familjen. Vi har en nydebuterad liten diabetiker och upplever förstås att det är mycket att göra, med tester och insulin etc. Särskilt när hon nu haft 40 graders feber i fyra dagar. Men jag är ändå nyfiken på vad som väntar oss, för än kan jag inte känna att det är så tufft. Tack på förhand! /J

    SvaraRadera