onsdag 28 september 2011

Nu väntar vi på pumpstarten!

Nu väntar vi med spänning att få sätta pump på Elsa.
Vi har varit och hämtat ut Elsas pump från apoteket med en massa tillbehör, och det blev en stor påse att ta med sig till sjukhuset på måndag.
Elsa tycker pumpen är fin och går och tittar på den lite då och då.
Vi känner att det verkligen är dags för förändring nu. Hennes blodsocker har verkligen spelat oss ett spratt senaste tiden och efter det senaste inlägget här på bloggen så har hon haft två känningar till. En gång hemma och ett senast idag på dagis. Då hon fick en känning hemma hade hon vaknat på morgonen med högt blodsocker och ketoner, jag var hemma med henne och höll extra koll för att få ner blodsockret och få bort ketonerna. Det slutade med för mycket insulin och jag höll på att förlora Elsas medvetande för en kort stund, hon ville bara sova och mådde inget vidare. Hennes blodsocker låg på 0,8 mmol/l och det tog ett tag innan hon piggnade till. Idag på dagis hade hon 1,8 mmol/l och sa att hon var yr och fick sen hjälp med druvsocker och extra mellis.
Nu hoppas vi att det bara kan bli bättre, med pump?!

3 kommentarer:

  1. jag ska också få en sådan pump :D hoppas det går bättre med värderna

    SvaraRadera
  2. Lycka till med pumpen, jag är säker på att ni kommer att upptäcka en helt ny värld, så blev det i alla fall för oss. Vår son valde en rosa pump men jag ser ju att den lila också är riktigt fin :)

    SvaraRadera
  3. Tack!! Och lycka till Johanna!

    SvaraRadera