lördag 1 januari 2011

Nyårsafton!

Det blev en lyckad nyårsfest hos våra kära vänner och innan tolvslaget då barnen skulle skåla i mousserande hallonsoda så hade Elsa ett blodsocker på 17,4! Inte bra, så då gav vi henne lite extra insulin och skålade in det nya året. Vi hade förbeställt taxi till kvart över tolv och när vi kom hem så ställde jag min iPhone på väckning kl. 04.00 och 07.30 för att vi skulle kolla henne en extra gång ifall hon skulle få lågt blodsocker. Hon drack nämligen ingen hallonsoda och bara ge insulin utan någonting att äta brukar sluta med lågt blodsocker, så för att vara på den säkra sidan så ställde jag klockan.
Men jag sov hela natten utan att bli väckt och vaknade med ett ryck kl. 07.33! Elsa låg mellan oss och sussade gott och inget larm hade ringt!! Mycket konstigt, jag brukar alltid vakna av min iPhone men när jag kollade henne så hade hon 6,2 i bs så det var ju skönt.
Hade inte varit kul att vakna av ett krampanfall p ga lågt blodsocker så här på nyårsnatten.
Läste sen på Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8355128.ab att det var fler iPhone användare som hade drabbats. Man kan nog inte alltid lita på de tekniska prylarna, men allt gick ju bra trots allt.
Här kommer lite bilder från nyår!

Barngänget!

Klara och Elsa lyssnar på musik.

Den snygga värdinnan och min kära goa vän Jenny.

Elsa och Klara på varsin ände redo att äta!

Och de äldre barnen fick eget bord.

Jag!

En trött Elsa innan tolvslaget med högt blodsocker.

God fortsättning på det nya året!

4 kommentarer:

  1. Detsamma hände mig - tråkigt när de tekniska prylarna inte fungerar. Vaknade med ett ryck klockan 04:30 och då låg Linn på 2,4 mmol/l. Lyckades få i henne lite mjölk... God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Happy 2011 önskar vi er alla!!

    SvaraRadera
  3. Oj det var tur att du vaknade av dig själv då, Anna!
    God fortsättning till er med!

    SvaraRadera
  4. Jag har lite den rädslan med att inte vakna, men mer att man e så trött av alla nätter att man inte hör telefon väckningen, eller stänger av den i sömnen. Kan förstå det hugget i magen som kommer när man inser att man inte vaknat och kollat..

    SvaraRadera