fredag 10 juli 2009

Det började med magsjuka och slutade med infektion!

I torsdags förra veckan då Elsa blev magsjuk så klagade hon även på att hon hade ont på insuflonet (den vi ger sprutorna genom) så när Anders hämtade henne på dagis så tog han bort den efter 2 timmar med emblaplåster och en ny insuflon.
Och då var huden där den gamla satt lite röd, men tyvärr glömde vi bort att visa läkaren den mitt i allt prat om magsjuka.
Och på fredagen så klagade Elsa på att hon hade ont i kroppen och var lite allmänt kinkig, så då ringde A till USÖ och frågade vad vi skulle göra.
De sa att vi skulle badda med alsolsprit, och skulle hon få feber igen så skulle vi ringa.
Så vi baddade och baddade och det röda drog ihop sig men det var hårt och svullet och hon hade ont. Natten till onsdagen fick hon feber och jag med så Anders fick ta vård av barn och åka med henne till sjukhuset och jag fick ringa chefen och sjukanmäla mig.
Ingen rolig första semesterveckan för mig och barnen.
Så Elsa har fått pencillin som hon ska äta 3 gånger om dagen i 10 dagar, stackare!
Eftersom det här pencillinet är starkare än det hon fick när hon hade öroninflamation så säger vi att om du dricker det här så blir du starkare än Bamse, förut blev hon ju "bara" lika stark som Bamse. Hon tycker att det är jätte roligt och brottar sen ner Bamse.
Hon är så duktig och positiv våran lilla tjej!

1 kommentar:

  1. Fy då! Ibland undrar man vad de små liven får sina krafter ifrån. Noah åkte på en ny omgång öroninflamation för en och en halv vecka sedan... Den här gången motade vi Olle i grind så det gjorde nog inte lika ont som förra gången. Men fy för kåvepenin kuren. De missade frukt smaken den här gången och jag förstår honom att han inte gick på "dundermedicinen" en gång till. Det fick bli lite andra takter... Kanske inte de bästa med han gapade stort och svalde utan problem.

    Hoppas att ni piggnar till och får njuta av lata lediga dagar!

    Kram Matilda

    SvaraRadera