tisdag 31 mars 2009

Imorgon är det dags!

Dags att börja jobba igen efter 7 veckor hemma med Elsa.
De senaste 2 1/2 veckorna har jag tillbringat på dagis med Elsa och informerat personalen och sett till att det ska fungera så bra som möjligt.
Jag har gjort en pärm till förskolepersonalen där det står allt viktigt som krävs att veta om Elsas diabetes. Vad diabetes är, symtom vid lågt blodsocker, hur man gör när man har lågt blodsocker, hur viktigt det är att hon äter ordentligt m.m
Sen hade vi en halvdag då vår diabetessjuksköterska och dietist kom på besök till dagis och informerade personalen om både mat och hur livet fungerar som diabetiker, och det var väldigt lärorikt.
Det är bra rutiner på dagis och det kommer Elsa må bra utav hoppas jag.
Sen har vi ju vår resurs som vi är jätte nöjda med så det kommer gå bra.
Tillbaka till det normala livet igen och tänka på något annat, det kan behövas nu känner jag.

4 kommentarer:

  1. Hoppas din "första" arbetsdag varit bra!!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. ÅÅ hittade din blogg idag. Vill bara säga att jag vet exakt hur ni har det. Juli 2008 fick våran, då 11 månaders son, diabetes. om du vill utbyta lite tankar och erfarenheter så kan jag skicka min mejladress.Kommer i vilket fall att följa din blogg, kram på er alla.

    SvaraRadera
  3. Hej Rebecca! Vad roligt att du vill följa min blogg. Du får gärna skicka din e-mail adress så kan vi ge varandra lite tips o ideér. //Sandra

    SvaraRadera
  4. hej! hittade din blogg idag! min dotter zelda 3år fick oxå diabetes när hon var 3 år i höstas, jag var då höggravid o 3 veckor efter kom hennes lillasyster, så vo hade en ganska intensiv period... jag funderar med på att skaffa en blogg... skönt att skriva av sig lite...

    SvaraRadera