måndag 23 mars 2009

Bamses Dunderhonung!



Fick ett tips på min väns blogg som jag snabbt snappade upp, och tack Matilda det fungerar strålande!
Hennes söta N hade fått precis fått öroninflammation och då fick han äta "dunderhonung".
Smart tänkte jag, Elsas favorit förutom alla hennes Barbie är ju förstås Bamse.
Den filmen gick varm på sjukhuset och när hon fyllde 3 år fick hon Bamse som gosedjur.
Pencellinet fick byta namn till dunderhonung och vad mycket lättare det blev att få ner det.
Nu är hon lika stark som Bamse...

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra & Elsa!! Stackars gumman...måste hon åka på öroninflammation också!! Då ses vi inte på torsdag antar jag:-(! Har inte varit inne på sista tiden, så jag måste säga som Alma "-snyggt jobbat Sandra", du klarade att sätta insuflonet! Vad duktig du är!! Kramar Verner

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att mitt begrepp "dundersaft" kunde rädda ännu en liten stackare. Fy har du smakat på det där själv!? Det smakar verkligen apa... Så nog ska man vara stolt allt när kuren är över. Noah blev nog ännu starkare för varje dag... Tråkigt att luras men man blir lycklig över leendet man får när de svalt innehållet i sprutan.

    Sköt om er!
    Många kramar från Matilda

    SvaraRadera